تفاهم انسانی

این جهان همچون درخت است‏ اى کرام * ما بر او چون میوه‏ هاى نیم خام * سـخـتـگـیرى و تـعـصـب خـامى است * تا جنینى کار خون آشامى است. (مولانا جلال الدین محمد بلخی)

تفاهم انسانی

این جهان همچون درخت است‏ اى کرام * ما بر او چون میوه‏ هاى نیم خام * سـخـتـگـیرى و تـعـصـب خـامى است * تا جنینى کار خون آشامى است. (مولانا جلال الدین محمد بلخی)

تفاهم انسانی

دوستان! چند سالی در کشور خودم به نام افغانستان آواره تر از دیار دگرانم، حال این معنی را بر خویش دارم می­ قبولانم که برای مردم ما هجرت، سفر دور درازی است که انتهای آن محکمه عدل الهی است. لذا هروقت دلم از نا مردمی ها و نامردی های اطرافیان و سران بی سر و حاکمان متعصب سود جویِ کشورم ... می گیرد، سراغ وبلاگِ «tafahom.blog.ir» رفته دل نوشته های که قطرات دریای دل گرفتگی های هجران همیشه خانه بدوشی هست را باشما در میان می گذارم . باری عزیزان؛
این جهان همچون درخت است‏ اى کرام *
ما بر او چون میوه‏ هاى نیم خام *
سـخـتـگـیرى و تـعـصـب خـامى است *
تا جنینى کار خون آشامى است

پنجشنبه, ۲ آذر ۱۴۰۲، ۰۲:۳۹ ب.ظ

۱

واقعیت تکیه به غیر خدا

پنجشنبه, ۲ آذر ۱۴۰۲، ۰۲:۳۹ ب.ظ

واقعیت تکیه به غیر خدا

داستان:

هنگامی که برادران یوسف، در حال انداختن یوسف در چاه بودند؛  یوسف شروع به خندیدن کرد، برادران سخت  تعجب کردند که این چه جاى خنده است!، گویى یوسف، مساله را به شوخى گرفته وبى‏خبر از  تیره روزى که در انتظار او است!

💠 اما او پرده از راز این خنده برداشت و درس بزرگى به همه آموخت و گفت:

" فراموش نمى‏کنم روزى به شما برادران نیرومند با آن بازوان قوى و قدرت فوق العاده جسمانى نظر افکندم و خوشحال شدم، با خود گفتم کسى که اینهمه یار و یاور نیرومند دارد چه غمى از حوادث سخت خواهد داشت آن روز بر شما تکیه کردم و به بازوان شما دل بستم، اکنون در چنگال شما گرفتارم و از شما به شما پناه مى‏برم، و به من پناه نمى‏دهید، خدا شما را بر من مسلط ساخت تا این درس را بیاموزم که به غیر او- حتى به برادران- تکیه نکنم."

[تفسیر نمونه، ج۹، ص۳۴۲]

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۹/۰۲
Reza Hassani

نظرات  (۱)

۰۳ آذر ۰۲ ، ۱۶:۳۵ عطاملک | قرارگاه سایبری

این قضیه خنده حضرت یوسف در سریال بود ایا؟

دعوت میکنم در شبکه اجتماعی ویترین که قرابت زیادی به فضای وبلاگتان دارد نیز حضور داشته باشید

با سپاس

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی