تفاهم انسانی

این جهان همچون درخت است‏ اى کرام * ما بر او چون میوه‏ هاى نیم خام * سـخـتـگـیرى و تـعـصـب خـامى است * تا جنینى کار خون آشامى است. (مولانا جلال الدین محمد بلخی)

تفاهم انسانی

این جهان همچون درخت است‏ اى کرام * ما بر او چون میوه‏ هاى نیم خام * سـخـتـگـیرى و تـعـصـب خـامى است * تا جنینى کار خون آشامى است. (مولانا جلال الدین محمد بلخی)

تفاهم انسانی

دوستان! چند سالی در کشور خودم به نام افغانستان آواره تر از دیار دگرانم، حال این معنی را بر خویش دارم می­ قبولانم که برای مردم ما هجرت، سفر دور درازی است که انتهای آن محکمه عدل الهی است. لذا هروقت دلم از نا مردمی ها و نامردی های اطرافیان و سران بی سر و حاکمان متعصب سود جویِ کشورم ... می گیرد، سراغ وبلاگِ «tafahom.blog.ir» رفته دل نوشته های که قطرات دریای دل گرفتگی های هجران همیشه خانه بدوشی هست را باشما در میان می گذارم . باری عزیزان؛
این جهان همچون درخت است‏ اى کرام *
ما بر او چون میوه‏ هاى نیم خام *
سـخـتـگـیرى و تـعـصـب خـامى است *
تا جنینى کار خون آشامى است

پنجشنبه, ۱ فروردين ۱۳۹۸، ۰۵:۰۷ ب.ظ

۰

سال فاضحه و روشنگری مبارک باد

پنجشنبه, ۱ فروردين ۱۳۹۸، ۰۵:۰۷ ب.ظ

سال سیاه وحشت و روشنگری فاضحه

در حالی پرده از نیت های پلید اشغالگری نیروهای غربی-امریکایی در سال 1397 برداشته شد که پازل اشغالگری شان در افغانستان را کامل کرده اند؛ لذا حقوق بشر و آزادی بیان به وسیله کسانی زیرپا گذاشته می­شود که با شعار حفظ «حقوق بشر» و گسترش «دموکراسی» در افغانستان حمله کردند... .



آری مردم مظلوم کشوری موسوم به افغانستان، باز هم یک سال سیاه و پر از وحشت و ترور خیانت و تجاوز را پشت سر گذاشت؛ این در حال است که چنگ و دندان دهشت و وحشت اشغال به صورت کاملا واضحی از پشت پرده کتمان کاری ها برون زده است. این امر اخطاریست به تمام روشن فکران و رهبران دلسوز آن خطه­ی خونین. کسانی که به بهانه ای حفظ حقوق بشر و گسترش دموکراسی به افغانستان آمده بود، متجاوز برآمد!!.

آری! همچنان که از نقدهای مارکس، «امپریالیسم» توانیست، خلاء ها و چاله های اقتصادی خودش ترمیم کرده از انقلاب برانداز قابل وقوع نجات دهد؛ دقیقا غربی­ها از شکست اشغال روس­ها در افغانستان تجربه گرفتند، شیوه اشغالگری شان را آبدیت کرده به صورت پیشرفته تری که مردم افغانستان متوجه نشود، پشت پرده­‌ی حفاظت از «حقوق بشر» و توسعه­ی «دموکراسی»، به گونه پازل اشغالگری شان در افغانستان را کامل کردند که به صورت خیلی روشن شخصیت های دلسوز ملی را ترور شخصیتی و فزیکی کردند و «آزاد بیان» در افغانستان به وسیله سران همین نیروهای اشغالگر غربی-امریکایی کاملاً از روشن­فکران و مردم آن خطه سلب شده است؛ حتی کسانی که خارج از افغانستان به نفع مردم و کشور افغانستان حرف بزنند، جان و مال و آبرو و منافع شان در خطر است، زیرا به براحتی برای آنان پرونده و دوسیه­های جنایتکار جنگی و حقوق بشری می سازند ... .

به قتل رساندن فرمانده امنیتی قندهار، نقشه ترور دوستم، دستگیری قیصار ووو مذکرات صلح امریکایی ها با طالبان بدون دخالت دادن دولت و مردم افغانستان، اقدامات آشکاری است علیه منافع کشور و مردم ما و استکمال پازل اشغالگری گرگ صفتانه­ی خود شان؛ از جمله برخورد بسیار وحشیانه­ی امریکایی­ها، نسبت به اظهارات حمد الله محب، نمونه های بسیار بارز و نشانه های آشکار اشغال افغانستان و سلب آزادی بیان به وسیله امریکا و غربی­ها را می‌رساند.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۰۱
Reza Hassani

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی